České dráhy zvítězily v tendru pro Jihomoravský kraj!

České dráhy se ujaly vítězství na pověření provozu železnic v Jihomoravském kraji, přestože se zúčastnily soutěže i soukromé společnosti RegioJet a Arriva. České dráhy nabídly nejnižší ceny, čímž pomohly k úsporám kraje, a bude pokračovat na tratích označených jako S2 a S3.


České dráhy si smějí vzít sklenici sektu, neboť jejich vítězství v náboku dopravcem na vytížených linkách zůstane nadále zachovalé. Jihomoravský kraj totiž jednohlasně rozhodl o pokračování pověření provozu vlaků na těchto tratích státnímu dopravci, přestože byly podány i nabídky od soukromých dopravců, jakými jsou RegioJet a Arriva.

Podle náměstka hejtmana pro dopravu Jiřího Crhy byla hlavním faktorem rozhodnutí cena, kterou České dráhy nabídly. Jejich cenová nabídka byla nejnižší, což výrazně přispělo k úsporám Jihomoravského kraje. Hejtmanství plánuje zveřejnit cenu po uplynutí patnáctidenní odvolací lhůty pro podání námitek, která je možná po rozhodnutí jihomoravských radních.

České dráhy budou díky úspěchu na tratích s označením S2 a S3, spojující Letovice s Křenovicemi a Tišnov s Hustopečemi a Židlochovicemi, nadále pokračovat. Tyto železnice jsou národnímu dopravci svěřeny na dočasné období do prosince. Kraj už takto v minulosti pořídil 37 nových vlaků Moravia za 7 miliard korun z dotací.

Generální ředitel Českých drah Michal Krapinec k úspěchu firmy prohlásil: 'Jasně jsme potvrdili, že České dráhy jsou konkurenceschopná firma na trhu a dokážou nabízet ty nejlepší služby za výhodné ceny, které zákazník očekává.'

Ačkoliv současná zakázka se týkala pouze zajištění strojvedoucích a dalšího pomocného personálu, není významnou součástí objednání průvodčích či obsluhy nádražních pokladen. Kraj má však možnost si tyto služby doobjednat, doplnila krajská mluvčí Alena Knotková.

Jihomoravský kraj nyní má možnost obrátit se na České dráhy či Kordis jako krajského koordinátora dopravy, případně zvolit jiné řešení prodeje jízdenek, například pomocí automatů ve vlacích či zastávkách, kde již pokladna nefunguje. Definitivní rozhodnutí ale zatím nepadlo.

RegioJet, který ve výběrovém řízení neuspěl, bude na jihu Moravy pokračovat bez regionálních linek. Ředitel firmy Radim Jančura neztížil, zda podá námitek na rozhodnutí, avšak naznačil výhodu Českých drah pro existující zaměstnanecký kádr, který nabídl konkurenceschopnou cenu. V případě úspěchu RegioJetu by musela být nabídnuta vyšší mzda, což by navýšilo jejich náklady o přibližně 10 %.

Arriva, další neúspěšný uchazeč o provoz krajských vlaků, v loňském roce předčil České dráhy, když získala provoz vlaků na jižní části kraje na trati mezi Znojmem a Břeclaví, Veselím nad Moravou, Hodonínem a slovenskými Vrbovcemi, a mezi Zaječím a Hodonínem. Provoz na těchto tratích získá na deset let, ačkoliv středeční rozhodnutí kraje ohledně vytížených linek odmítla komentovat.

Na linkách z Brna přes Veselí nad Moravou do Starého Města u Uherského Hradiště, z Brna do Ivančic a Miroslavi, z Brna do Zastávky u Brna, ze Skalice nad Svitavou do Boskovic či z Bzence do Moravského Písku budou nadále pokračovat České dráhy jako provozovatelé vlastních vlaků.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Kotlíkové dotace

Hlavní zprávy