Dopravní podnik Brna byl nucen přistoupit k organizačním opatřením kvůli špatnému technickému stavu vozovny Komín. Mluvčí podniku Hana Tomaštíková uvedla, že areál již není možné plně využívat. Vozovna bude i nadále sloužit k dennímu servisu a čištění vozidel, část vozového parku však bude muset být přesunuta na jinou vozovnu, jako například do Husovic nebo Slatiny.
Špatný stav budovy, zejména horního patra, kde jsou výrazné praskliny ve zdech, vedl k uzavření této části objektu. Aktuálně dopravní podnik vyhodnocuje situaci ohledně přesunu 75 trolejbusů a zvažuje, jak to ovlivní provoz a jízdní řády.
Problémům se špatnými statickými vlastnostmi vozovny se přitom dalo předejít. Již delší dobu jsou známé informace o nezbytnosti rekonstrukce. Termín oprav byl původně stanoven na rok 2019, avšak několikrát se odsouval. Magistrát dosud neposkytl konkrétní důvody těchto průtahů.
Ačkoli je dopravní podnik výkonným uživatelem budovy, je jejím vlastníkem město Brno, které mělo rekonstrukci připravit. Aktuálně dostupné stavební povolení nyní umožňuje začít s opravami, které by měly začít v tomto roce a pokračovat příští rok. Náklady na projekt jsou odhadovány na 400 milionů korun, což je výrazný nárůst oproti původním odhadům před pěti lety, které činily polovinu z této částky.
Vozovna Komín, fungující 27 let, je nejmladší z brněnských vozoven, její současný špatný stav je především důsledkem problémů při stavbě koncem 90. let. Tehdy výstavbu realizovala firma Stavex, která ale zkrachovala, což zanechalo nedostatky ve stavebních pracích, které město nemohlo reklamovat. Projekt výstavby, který původně stál půl miliardy korun, byl také zatížen politickými skandály a právními spory, což si vyžádalo pozornost policie.
Současné kroky dopravního podniku a města Brna směřují k rychlému zahájení rekonstrukčních prací, aby se zajistila bezpečnost a funkčnost vozovny, důležité pro bezproblémový provoz městské dopravy.