Na D1 dohlédnou nové kamery

Brněnské křížení D1 a D2 patří mezi nejvytíženější dvoupruhové dálnice v ČR. S rozšiřováním dálnice D1 můžou přibýt problémy pro projíždějící kamiony. Na D2 plánuje policie zavést nový kamerový systém, který by měl monitorovat jejich předjíždění a zlepšit tak dopravu.


Brněnské křížení dálnic D1 a D2, známé svou vysokou intenzitou dopravy a známé mezi silničáři jako matka křižovatek, je v současnosti na prvním místě mezi nejvytíženějšími dvoupruhovými dálnicemi v celé České republice. Denně tudy za volantem svých vozidel projede až 70 tisíc řidičů. Přibližující se rozšíření dálnice D1 u Brna ze dvou na šest pruhů může však přinést další komplikace pro projíždějící vozidla, zejména kamiony, jejichž kolony se přelévají do okolí zúženého hrdla.

Náčelník brněnského Ředitelství silnic a dálnic, David Fiala, přiznal, že zejména na dálnici D2 obtíže v dopravě komplikuje kapacita čekajících kamionů před stavbou rozšíření D1. Nedávno, behem schůzky s policií, silničáři okomentovali podrobnosti nové strategie, jak alespoň částečně zlepšit dopravní situaci v kritických oblastech.

Podle návrhu, kamery budou monitorovat kamiony tak, aby se nepředjížděly a nebránily průjezdu osobním autům. Jindřich Rybka, šéf jihomoravské dopravní policie, uznal, že zdroje dopravní policie a dálničních oddělení jsou omezené, avšak technologie automatické kontroly předjíždění kamionů by mohla přinést úlevu.

Policie plánuje tento systém vyzkoušet na D2 při vjezdu do Brna, přestupky by postupně hodnotil městský úřad v Židlochovicích. Radnice již dala svůj souhlas, přičemž očekává dostatečné kapacity pro nový systém, vzhledem k omezení pravomocí ze strany státu při vybírání pokut z vysokorychlostního vážení na D2.

Na rozšíření systému kamerového dohledu se čeká ze strany silničářů. Pokud bude nový systém účinný a legislativně proveditelný, jeho zavedení by podle Fialy mohlo být otázkou několika týdnů.

Na jiných úsecích dálnice D1, která se postupně rozšiřuje na šest pruhů podél Brna, by policie chtěla tento systém také zavést. Rybka uvedl, že od ledna do současnosti se objevilo zhruba tisíc přestupků souvisejících se zákazem předjíždění, za které byly uděleny pokuty v celkové výši přes 4,8 milionů korun.

Vysoké počty přestupků nalezli policisté také na dalších dálničních úsecích, jako je například úsek D1 na Vysočině. Tam policie během tohoto roku zaznamenala téměř 900 přestupků a udělila za nepovolené předjíždění pokuty v hodnotě víc než 4 milionů korun.

Podle starosty Modřic Libora Procházky je problém s kamiony také v jeho městě. Kamery nyní monitorují Havlíčkovu ulici v centru města, a za překročení kapacity ulice a průjezdu těžšími vozidly, jsou řidiči postihováni pokutami. Procházka chce tento systém zdokonalit a rozšířit také do Benešovy ulice.

Očekává se, že Modřice využijí svůj kamerový systém do konce roku a jeho zprovoznění by mělo být financováno z jejich požadovaných dotací.

,

Brněnské křížení dálnic D1 a D2, známé svou vysokou intenzitou dopravy a známé mezi silničáři jako matka křižovatek, je v současnosti na prvním místě mezi nejvytíženějšími dvoupruhovými dálnicemi v celé České republice. Denně tudy za volantem svých vozidel projede až 70 tisíc řidičů. Přibližující se rozšíření dálnice D1 u Brna ze dvou na šest pruhů může však přinést další komplikace pro projíždějící vozidla, zejména kamiony, jejichž kolony se přelévají do okolí zúženého hrdla.

Náčelník brněnského Ředitelství silnic a dálnic, David Fiala, přiznal, že zejména na dálnici D2 obtíže v dopravě komplikuje kapacita čekajících kamionů před stavbou rozšíření D1. Nedávno, behem schůzky s policií, silničáři okomentovali podrobnosti nové strategie, jak alespoň částečně zlepšit dopravní situaci v kritických oblastech.

Podle návrhu, kamery budou monitorovat kamiony tak, aby se nepředjížděly a nebránily průjezdu osobním autům. Jindřich Rybka, šéf jihomoravské dopravní policie, uznal, že zdroje dopravní policie a dálničních oddělení jsou omezené, avšak technologie automatické kontroly předjíždění kamionů by mohla přinést úlevu.

Policie plánuje tento systém vyzkoušet na D2 při vjezdu do Brna, přestupky by postupně hodnotil městský úřad v Židlochovicích. Radnice již dala svůj souhlas, přičemž očekává dostatečné kapacity pro nový systém, vzhledem k omezení pravomocí ze strany státu při vybírání pokut z vysokorychlostního vážení na D2.

Na rozšíření systému kamerového dohledu se čeká ze strany silničářů. Pokud bude nový systém účinný a legislativně proveditelný, jeho zavedení by podle Fialy mohlo být otázkou několika týdnů.

Na jiných úsecích dálnice D1, která se postupně rozšiřuje na šest pruhů podél Brna, by policie chtěla tento systém také zavést. Rybka uvedl, že od ledna do současnosti se objevilo zhruba tisíc přestupků souvisejících se zákazem předjíždění, za které byly uděleny pokuty v celkové výši přes 4,8 milionů korun.

Vysoké počty přestupků nalezli policisté také na dalších dálničních úsecích, jako je například úsek D1 na Vysočině. Tam policie během tohoto roku zaznamenala téměř 900 přestupků a udělila za nepovolené předjíždění pokuty v hodnotě víc než 4 milionů korun.

Podle starosty Modřic Libora Procházky je problém s kamiony také v jeho městě. Kamery nyní monitorují Havlíčkovu ulici v centru města, a za překročení kapacity ulice a průjezdu těžšími vozidly, jsou řidiči postihováni pokutami. Procházka chce tento systém zdokonalit a rozšířit také do Benešovy ulice.

Očekává se, že Modřice využijí svůj kamerový systém do konce roku a jeho zprovoznění by mělo být financováno z jejich požadovaných dotací.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Kotlíkové dotace

Hlavní zprávy