Hýčkejte si zákazníky jako profesionálové! Tipy, jak za všech okolností zanechat nejlepší dojem

Na vztahu se zákazníky závisí úspěch každého podnikání. Pokud se k nim budete chovat profesionálně a s respektem, snadno si získáte důvěru a vybudujete pevnou základnu věrných klientů. Jak na to? Připravili jsme pro vás několik praktických tipů, díky kterým vám budou zákazníci „zobat z ruky“.


Usmívejte se a buďte přátelští

Na prvním dojmu většinou stojí a padá celá komunikace. Když zákazník vidí, že se na něj usmíváte a hovoříte příjemným tónem, okamžitě se bude cítit vítán. A nejde jen o fyzický úsměv, ale také o ten, co je slyšet – snažte se proto decentně smát i při telefonátu – když se to zrovna hodí. Přátelským přístupem prolomíte ledy a otevřete cestu k příjemné a profesionální komunikaci.

Více naslouchejte a méně mluvte

Většinou máme tendenci rychle odpovídat nebo ostatním skákat do řeči, ale to zákazníci opravdu neocení. Naopak si budou vážit, když je opravdu vyslechnete. Ptejte se, co přesně potřebují, a dejte jim prostor, aby se vyjádřili. Když budete aktivně naslouchat, získáte lepší představu o jejich potřebách a snadno nabídnete řešení, které jim opravdu vyhovuje.

Problémy řešte rychle a efektivně

Zákazníci chtějí mít jistotu, že se jejich problém vyřeší bez zbytečných průtahů. Proto není nic horšího než dlouhé čekání na odpověď. Snažte se být co nejefektivnější - a pokud není možné danou záležitost vyřešit ihned, informujte dotyčného o tom, kdy se řešení dočká. Buďte proaktivní, a pokud je to možné, snažte se přijít s alternativním řešením. Nápomocný vám bude vhodně zvolený CRM software – informuje vás o veškeré historií interakcí a uspíší práci zákaznické podpory.




Pečujte o vztahy i po prodeji

Skutečný profesionál moc dobře ví, že dokončený obchod neznamená konec péče o zákazníka. Naopak! Snad každý si váží toho, když se mu dostane pozornosti i po nákupu. Stačí jednoduchá zpráva nebo e-mail, kde se zeptáte na spokojenost s vaším produktem nebo službou. Takovým přístupem přispějete k tvorbě dlouhodobých vztahů a dalším doporučením vaší značky


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Kotlíkové dotace

Hlavní zprávy