Na prvním dojmu většinou stojí a padá celá komunikace. Když zákazník vidí, že se na něj usmíváte a hovoříte příjemným tónem, okamžitě se bude cítit vítán. A nejde jen o fyzický úsměv, ale také o ten, co je slyšet – snažte se proto decentně smát i při telefonátu – když se to zrovna hodí. Přátelským přístupem prolomíte ledy a otevřete cestu k příjemné a profesionální komunikaci.
Většinou máme tendenci rychle odpovídat nebo ostatním skákat do řeči, ale to zákazníci opravdu neocení. Naopak si budou vážit, když je opravdu vyslechnete. Ptejte se, co přesně potřebují, a dejte jim prostor, aby se vyjádřili. Když budete aktivně naslouchat, získáte lepší představu o jejich potřebách a snadno nabídnete řešení, které jim opravdu vyhovuje.
Zákazníci chtějí mít jistotu, že se jejich problém vyřeší bez zbytečných průtahů. Proto není nic horšího než dlouhé čekání na odpověď. Snažte se být co nejefektivnější - a pokud není možné danou záležitost vyřešit ihned, informujte dotyčného o tom, kdy se řešení dočká. Buďte proaktivní, a pokud je to možné, snažte se přijít s alternativním řešením. Nápomocný vám bude vhodně zvolený CRM software – informuje vás o veškeré historií interakcí a uspíší práci zákaznické podpory.
Skutečný profesionál moc dobře ví, že dokončený obchod neznamená konec péče o zákazníka. Naopak! Snad každý si váží toho, když se mu dostane pozornosti i po nákupu. Stačí jednoduchá zpráva nebo e-mail, kde se zeptáte na spokojenost s vaším produktem nebo službou. Takovým přístupem přispějete k tvorbě dlouhodobých vztahů a dalším doporučením vaší značky