Jemná motorika a grafomotorika, základní matematické představy, prostorová orientace, řeč a zrakové vnímání. Ztěchto oblastí vzniklo pět sad a téměř sedmdesát pracovních listů zaměřených na rozvoj čtenářské, matematické pregramotnosti a polytechnické výchovy, a to na základě sdílených zkušeností s dětmi. Jeden znaplněných cílů čtyřletého projektu Klokanovy školky, do kterého se zapojilo přes pět set učitelek zmateřských škol ze všech krajů.
„Kvalita obsahu i zpracování pracovních listů mě mile překvapila. Často jsme váhaly, které pracovní listy vydat vtištěném souboru. Většina znich byla vynikající,“ okomentovala jeden zvýstupů odborná garantka projektu Lucie Nečasová.
Dále se podařilo vybudovat síť tři sta třiceti osmi spolupracujících mateřských škol po celém Česku a čtyřicet dva center kolegiální podpory, které jednou měsíčně pořádaly odpolední workshopy pro školky ve svém regionu. Naprostá většina zúčastněných se chce setkávat a spolupracovat i po skončení projektu.
„Je velká škoda, že projekt končí. Rády bychom pokračovaly. Je to jeden z nejlepších projektů, kterého jsme se účastnily, jak po stránce materiální, komunikační, tak teoretické. Na základě získaných poznatků jsme se nebály začít pracovat s nejstaršími i nejmladšími dětmi,“ zhodnotila jedna z učitelek.
Organizátorky projektu už pracují na nabídce vzdělávacích programů a členství vKlubu Klokanových školek. Dál chtějí pokračovat v udržování sítě spolupracujících škol a poskytovat podporu pedagogům.
Zdroj: tisková zpráva, Lužánky SVČ