Slavnostní vyhlášení nového ročníku, kde se představili ti nejzajímavější hráči brněnské i jihomoravské scény, proběhlo ve čtvrtek 21. 10. 2021. „Kvůli pandemii covid-19 jsme loňský ročník pojali hlavně jako podporu místní gastronomie, vznikla série podcastů, orientovali jsme se na online prostředí a podporu aktuálních aktivit jednotlivých podniků. Letos jsme se však vrátili k původnímu konceptu,” uvedla Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO. „Gourmet Brno je unikátní nekomerční projekt, který je v rámci České republiky zcela ojedinělý. Nejde nám o to sestavovat žebříček, ale propagovat všechny skvělé podniky a koncepty, které v Brně máme a které šíří slávu města dál,” dodává Janulíková.
Výběr podniků je dvoukolový. Nejprve byla 21 brněnskými patrioty nominována zařízení, kde se podle nich dobře jí a pije a to celkem v 8 kategoriích: restaurace, bistra, kavárny, cukrárny, vinárny, pivnice, bary a „fine dining”. Opakující se jména postoupila do finále, kde je vyhodnotily tříčlenné poroty složené z nezávislých hodnotitelů z řad odborníků, novinářů nebo influencerů z Česka. Do užšího výběru podniků byly zařazeny v každé kategorii ty podniky, které v celkovém hodnocení dosáhly nad 70 procent.
K projektu TIC BRNO se v roce 2019 přidala také Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava, takže se projekt rozšířil do celého kraje. V letošním roce se do užšího výběru dostalo 46 brněnských a 38 jihomoravských gastronomických zařízení.
Gourmet Brno není soutěž, ale výběr toho nejlepšího. V tištěném průvodci, který bude k dostání zdarma v informačních centrech i dalších místech, jsou tedy podniky v dané kategorii řazeny abecedně a zvýrazněno je vždy jen první místo. Podobně je tomu také na webu www.gourmetbrno.cz. V tištěné i online verzi jsou všechny informace dostupné v české, anglické i německé mutaci. Vizuálně se projektu i letos zhostil fotograf KIVA a grafická designérka Barbara Zemčík.