Na úseku mezi městy Střelice a Rapotice se zahájila sedmiměsíční železniční výluka. Cestující nyní musí využít dopravní alternativy, konkrétně náhradní autobusovou dopravu. Zásadní modernizace spočívá v přechodu na zdvojkolejnění a elektrifikování tratě, což přinese výhody jak ve zrychlení cesty, tak také pro životní prostředí.
Poslední motorový vlak opustil tratě kolem jedenácté hodiny večer večer 29. dubna. Od té doby, staré motorové vlaky byly nahrazeny pokročilými, nízkopodlažními a klimatizovanými vlaky RegioPanter, které nasadily České dráhy (ČD) ve spolupráci s Jihomoravským krajem.
Modernizace této trati je realizována ve dvou fázích. První fáze byla již dokončena a nyní se začalo pracovat na druhé fázi. Cestující cestující elektrickým osobním vlakem budou muset ve Střelicích na Brněnsku přesednout na náhradní autobusovou dopravu, která je dovezou až do Rapotic na Třebíčsku.
Modernizace této trati byla plánována již před deseti lety, ale kvůli různým právním sporům a dalším problémům došlo k výraznému posunutí plánovaného termínu. V závěrečné fázi se dokonce odsunula stavba v úseku ze Střelic do Zastávky i kvůli nedostatku finančních prostředků pro investice ze strany Správy železnic (SŽ).
Velkou modernizaci doprovází náhradní dopravní opatření, která se ubírají z Brna směrem do Náměšti nad Oslavou. „Hlavní cestovní spojení jsou nyní zabezpečeny náhradními autobusovými službami.“, uvádí mluvčí koordinátora regionální dopravy KORDIS JMK Květoslav Havlík.
Modernizace, která zahrnuje také osazení nových mostů a další infrastrukturní práce, bude stát více než tři miliardy korun a očekává se, že potrvá až do poloviny prosince letošního roku. RegioPanter vlaky budou nasazeny v plné síle od poloviny prosince na všechny spoje končící v Zastávce. Spojení do Rapotic nebo Třebíči budou mít k dispozici motorové vlaky.