O dvaceti letech starých soupravách se může zdát, že představují staromódní dopravní prostředek. Avšak, dopravce společnost Arriva, který je zakoupil od německého partnera, má jiný názor. Těchto 13 vlakových souprav prochází potřebnými úpravami, aby byly v souladu se současnými požadavky. Konec března se stal milníkem těchto modernizačních prací, kdy technický tým dokončil první třetinu projektu.
Hlavní náplní práce techniků je přizpůsobení souprav pro provoz na českých tratích. Ale to není všechno. Součástí inovací je také revitalizace interiéru jednotlivých souprav. Daniel Adamka, generální ředitel společnosti Arriva, nám popisuje, co všechno změny obnášejí: “Měníme dispozici sedadel, aby mohlo být v soupravě uskladněno více jízdních kol. Také aktualizujeme podhledy a celkově upravujeme vzhled jednotek, aby připomínaly design nových Moravií. Nezbytné je také zabezpečovací zařízení, které je nutno přizpůsobit k provozu v české síti společně s ostatními zařízeními.”
Modernizované soupravy jsou nízkopodlažní, což umožňuje bezbariérový přístup a nabídnou současně 105 míst k sezení, klimatizaci a wi-fi. Velkou výhodou je také možnost nákupu jízdenek přímo na palubě, díky nově instalovaným automatům.
Vlaky budou jezdit na třech linkách – S8, která spojuje města Znojmo, Mikulov a Břeclav. Dále na lince S52, jež vede ze Zaječí do Kobylí a Hodonína, a poslední je linka S91, která spojuje Hodonín, Veselí nad Moravou a slovenskou obec Vrbovce. Hlavně v případě linky S8 se jedná o oblasti, kterými často jezdí cyklisté. Jelikož je dopravce s tímto faktem obeznámen, rozhodl se v rámci modernizace souprav upravit rozmístění sedadel tak, aby vytvořil dostatek prostoru pro přepravu kol a kočárků.