Brno – V pondělí se očekává obnovení plného provozu na klíčovém úseku dálnice D1 v Brně, konkrétně mezi 194. a 196. kilometrem. Tento krok přichází po více než dvaceti měsících stavebních prací, během nichž byla dálnice rozšiřována ze čtyř na šest pruhů. Očekává se, že rozšířená kapacita dálnice konečně přinese úlevu od častých kolon kamionů, které na tomto úseku dosahovaly délky i několika desítek kilometrů.
Navíc se plánuje zahájení další fáze rozšíření na 196. kilometru, kde se D1 protíná s dálnicí D2. Připraveno je pokračování prací na podzim, což je nejnáročnější část z hlediska plynulosti dopravy. Původní termín pro otevření prvního úseku mezi 182. a 210. kilometrem měl být červen, avšak díky dohodě mezi silničáři a stavební firmou byl termín předběžně uspíšen na duben, a to za dodatečné náklady ve výši 70 milionů korun. Celkové náklady se přiblížily částce 1,15 miliardy korun.
Přestože se původně očekávalo, že rozšíření téměř třicetikilometrové dálnice okolo Brna bude dokončeno do roku 2030, nyní se odhaduje, že kompletní práce skončí až v roce 2032. Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl uvedl, že přestavba velmi zatížené křižovatky D1 a D2 začne s ročním zpožděním a stojí 3,2 miliardy korun. Stavba mění nejen vzhled křižovatky, ale také přilehlého úseku D2.
V budoucnosti se předpokládá, že nejprve budou rekonstruovány a rozšířeny mosty na celém dotčeném úseku před zahájením samotného rozšiřování. Mátl zdůraznil, že by byly upřednostněny kompletní práce na celém úseku, aby doba výstavby byla co nejkratší. Současně se plánuje snížit dobu výstavby z jedenácti let na čtyři. Další plánovanou stavbou je nová křižovatka, která výrazně uleví průmyslové zóně Černovická terasa a přispěje ke snížení nákladní dopravy u Slatiny.