Oprava mostu Otakara Ševčíka: První polovina hotová, doprava přesměrována

Oprava první poloviny mostu Otakara Ševčíka v Brně je téměř dokončena. Doprava bude od pátku přesměrována na opravenou část, aby mohla začít práce na druhé polovině mostu. Kvůli nečekaným problémům se stavbou má projekt půlroční zpoždění a navýšení rozpočtu.


Stavební práce na mostě v ulici Otakara Ševčíka v Brně dosahují závěrečné fáze. První polovina mostu, která byla uzavřená pro dopravu, by měla být dokončena již ve čtvrtek. Od pátku bude doprava přesměrována na opravenou polovinu a zahájí se práce na druhé části mostu. Ačkoli měla stavba půlroční zpoždění, podle ředitele Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic (ČRSD) Davida Fialy by druhá etapa měla být dokončena podle plánu příští léto.

Rekonstrukce mostu, jenž je součástí velkého městského okruhu a překládá ostravskou radiálu, byla zahájena na začátku minulého roku. Původně se očekávalo, že oprava každé poloviny potrvá jeden rok. Nicméně, při práci stavebníci objevili, že některé pilíře jsou v horším stavu, než se předpokládalo, což vedlo k prodloužení dokončení první poloviny o šest měsíců.

Po přesměrování dopravy na nově opravenou polovinu mostu bude možné využívat nájezd na most od centra města a sjezd do centra Brna. Nově se však uzavře nájezd na most při příjezdu od dálnice D1 a sjezd na ostravskou radiálu ve směru z města. Doprava na mostě bude udržována pouze v jednom pruhu v každém směru.

„Jsme lehce ve skluzu, asi šest měsíců. Stav konstrukce po odkrytí byl jiný, než předpokládalo zadání. Bylo potřeba to doprojektovat do stavu, který umožnil opravu a vyrobit komponenty, krajní nosníky, které byly zdegradované více, než se čekalo,“ vysvětlil Fiala. Dodal, že tyto změny stavbu prodraží. Původní rozpočet byl 420 milionů korun, ale konečná částka bude zřejmě o několik desítek milionů korun vyšší.

Vedoucí projektu ze společnosti OHLA ŽS Petr Novotný uvedl, že po zkušenostech z první etapy očekává, že druhá fáze prací proběhne bez zdržení.

Most Otakara Ševčíka byl postaven v osmdesátých letech minulého století a spolu s ostravskou ulicí, sloužící jako výpadovka na dálnici D1, je v provozu již více než třicet let. Přestože most nebyl v havarijním stavu, oprava byla nezbytná kvůli opotřebení vozovky a stavu konstrukce. Diagnostika některých prvků byla bez odkrytí konstrukční vrstvy komplikovaná.

Stavební pokrok na brněnském okruhu lze sledovat například i u Tomkova náměstí, kde roste nový dvacetimetrový most.


Vizovické Trnkobraní 2024

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Kotlíkové dotace

Hlavní zprávy

 

Hrady.cz - letní kulturní festival 2024