Podle informací z loňského podzimu se očekávalo, že nový projekt stavebního „superúřadu“ zvládne zhruba stovka zaměstnanců. Nicméně, počet úředníků potřebných pro zvládnutí rozsahu práce náhle nakonec narostl na 203 a dnes je situace taková, že se na různých místech Brna o agendu stará zhruba 240 lidí. Zdá se, že původní odhady nezahrnovaly odbor územního plánování a rozvoje (OÚPR), který by měl rovněž být součástí nového stavebního „superúřadu“.
Lokalitou nového úřadu má být budova České pošty v Orličí ulici v centru Brna, kterou město plánuje od státního podniku koupit. V současné době si ji město pronajímá s cílem připravit prostory pro provoz od letošního července, kdy by měli úředníci začít pracovat. Nicméně, věc je komplikovaná tím, že záměr sloučení a centralizace je zatím plánovaný pouze napůl. Zmíněný odbor územního plánování a rozvoje (OÚPR) má totiž zůstat v původních prostorách magistrátu v Kounicové ulici.
Portál magistrátu informuje, že by se úředníci OÚPR mohli v průběhu času také přesunout do nové budovy. „Nicméně dokud nebude dokončeno nabytí budovy, tak nelze více konkrétně plánovat,“ sděluje mluvčí brněnského magistrátu Filip Pořuchalek. Předpokládá se, že do budovy pošty se do budoucna přesune také odbor dopravy, který momentálně sídlí v Kounicové.
Náklady na aktuální úpravy budovy v Orličí ulici se odhadují na 50 milionů korun, další miliony pak padnou na nájem. Kanceláře pro úředníky vynaloží na kraj 600 tisíc. Rovněž je nutné zmínit, že rozhodnutí města Brna o centralizaci stavebního úřadu impactuje i stavební úřad hejtmanský.
Protože ten se stane novým odvolacím orgánem při námitkách ve stavebním řízení na území Brna, nyní musí najmout čtyřicet nových úředníků. Pro nové zaměstnance musel hledat i prostory, které nakonec našel v kancelářské budově vedle nákupního centra Vaňkovka. Předpokládaný měsíční nájem se odhaduje na půl milionu korun a dalších 100 tisíc měsíčně by mělo jít na energie.