Začala demolice nádraží Brno-Královo Pole

0

nádraží Brno – Královo Pole, demolice, nová hala, přestavba, náklady, blog, aliado


Dělníci začali bourat budovy nádraží Brno – Královo Pole, které se nahradí novou halou začátkem června. Demolice by měla trvat tři dny, celkově však do 20. června. Provizorní buňky nyní poskytují služby cestujícím. Nová přestavba usnadní přístup přes Myslínovu ulici. Náklady jsou odhadovány na tři miliardy korun.

Dělníci s bouracími stroji započali v pondělí demolici budov nádraží Brno – Královo Pole, které sloužilo železničářům více než sedmdesát let. Budovy se postupně nahradí novou výpravní halou, jejíž výstavba má začít zhruba na přelomu června a července tohoto roku. Cestujícím bude nová budova k dispozici od prosince příštího roku, jak uvedl Martin Hofírek ze Správy železnic (SŽ).

Proces demolice by měl být dokončen během tří dnů, ale práce na odstraňování definitivně skončí 20. června, aby se připravilo staveniště pro novou halu. 'Dnes odstraníme budovu nejblíže směrem k centru, v úterý demolujeme hlavní výpravní budovu,' sdělil Radek Roszicska, majitel firmy Rosmont, v pondělí.

Roszicska rovněž upozornil, že demolice je poněkud komplikovaná kvůli neznámé propojenosti budov. 'Musíme být opatrní, aby se nic nesesypalo. Pod nádražím se navíc nacházejí bunkry a různé chodby, které máme rozbít speciálním kladivem, otevřít a pak zasypat,' dodal. Suť z demolice zamíří na skládku pro recyklaci, aby ji bylo možné znovu použít při nové výstavbě.

Provizorní buňky nyní nahrazují nádražní budovy, kde cestující od minulého týdne naleznou pokladny, čekárnu a toalety. Lidé nyní přecházejí na nástupiště přes koleje, kde je kvůli bezpečnosti neustále přítomný zaměstnanec SŽ. Kolejiště a nástupiště také projdou postupnou modernizací, včetně přilehlých traťových úseků. Vlaky již nyní jezdí s určitými omezeními, která potrvají ještě dlouho.

Nová přestavba umožní obyvatelům města projít pod nádražím přímo do Myslínovy ulice. Dosud museli obyvatelé této části města obcházet nádraží podjezdem pod kolejemi, což prodlužovalo cestu o několik set metrů. Náklady na kompletní práce na nádraží a traťových úsecích jsou odhadovány na přibližně tři miliardy korun.



Související

Komentáře

Máte názor? Komentujte článek...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář