Radní na svém zasedání dnes projednávali otázku umístění terminálu vysokorychlostní trati Vídeňská v Brně. Přípravy tratě Praha - Brno - Břeclav zahrnují nutnost umístění nové železniční stanice v Brně, která by měla spolupracovat s novým brněnským hlavním nádražím, jehož projekt je již v přípravě. Bylo tedy nutné prověřit dopady vzniku další zastávky na vysokorychlostní trati na Brno a jeho okolí.
Územní studie byla vypracována ve více variantách, přičemž radní dospěli ke shodě na podpoře varianty A – Vídeňská. Tento terminál by měl mít sekundární roli, což znamená, že ne všechny vlaky zde budou stavět. Nyní je důležité vypracovat další stupně projektové přípravy a soustředit se na technické aspekty napojení terminálu na již existující infrastrukturu.
Petr Kratochvíl, radní pro oblast dopravy, uvedl: 'Teď bude důležité vypracovat další stupně projektové přípravy. Soustředíme se na studii technického návrhu napojení terminálu. Tyto dokumenty objasní napojení na dopravní a technickou infrastrukturu a následně by měla být vyhlášena soutěž na architektonicko-urbanistický návrh terminálu, která bude pod taktovkou Správy železnic.'
Nové brněnské hlavní nádraží bude primárním terminálem vysokorychlostních tratí v Brně a plně vyhovuje nárokům vysokorychlostní trati. Jejich zapojení do uzlu by mělo zvýšit dopravní kapacitu a zkrátit dobu cestování mezi jednotlivými městy.
Druhá stanice vysokorychlostní železniční trati na Vídeňské je důležitým krokem k zefektivnění dopravy v Brně a jeho okolí. Přípravy pokročilých projektů, jako je tento, vyžadují pružnost a schopnost reagovat na vývoj v čase a na související změny. Po schválení umístění stanice Vídeňská a dalších stupňů projektové přípravy bude mít projekt zásadní vliv na zlepšení dopravní infrastruktury v regionu.