Výluka tratě Brno-Ostrava: Autobusy místo vlaků

Týdenní výluka na trati Brno-Ostrava-Olomouc způsobuje komplikace v dopravě mezi moravskými městy. Vlaky jsou nahrazeny autobusy, kvůli údržbě jednokolejné tratě. Plánovaná modernizace tratě z Brna do Přerova zahrnuje stavbu dvoukolejné tratě pro rychlost až 200 km/h.


Týdenní výluka na rychlíkové trati z Brna na Ostravu a Olomouc přináší jízdní komplikace mezi největšími moravskými městy. Kvůli údržbě staré jednokolejné tratě jsou vlaky nahrazovány autobusy, které zajišťují přepravu cestujících na těchto tratích. Zároveň nebude probíhat osobní doprava mezi Vyškovem a Přerovem.

Nahrazení vlaků autobusy postihuje rychlíky provozované společnostmi RegioJet pro trať z Brna na Ostravu a České dráhy pro trať z Brna na Olomouc. Autobusová náhradní doprava funguje mezi Brnem a Přerovem, respektive mezi Brnem a Nezamyslicemi. Přeprava kol bude zajišťována dopravcem jen ve vybraných autobusech do vyčerpání kapacity.

Osobní vlaky na trase Vyškov-Přerov budou nahrazeny autobusy mezi těmito stanicemi, a to s možností přepravy kol pouze o víkendu. Autobusy zastavují u vlakových nádraží, pouze v Ivanovicích na Hané a ve Chvalkovicích na Hané zastaví na autobusové zastávce v obci. Odjezdy autobusů z Brna budou realizovány od viaduktu u nádražní budovy.

Správa železnic již léta připravuje modernizaci tratě z Brna do Přerova. Jde o novostavbu dvoukolejné tratě pro rychlost až 200 kilometrů za hodinu. Mezi Přerovem a Nezamyslicemi by se mělo začít stavět příští rok a ukončení stavebních prací je plánováno v roce 2028.

Navazující úseky směrem k Brnu mají být rozestavěné v roce 2026, avšak dokončení se očekává až po roce 2030. Tato rekonstrukce by měla zlepšit provoz na trati a snížit problémové situace se zpožděními a výlukami.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Vila Tugendhat

Hlavní zprávy