Nové obousměrné tramvaje pro Brno

0

dopravní podnik brna, obousměrné tramvaje, modernizace kt8, nízkopodlažní vozy 45t, půl miliardy korun, blog, region24


Dopravní podnik Brna získal povolení ke koupi dalších 20 obousměrných tramvají kvůli rostoucí poptávce. Potřebujeme modernizovat 10 stávajících KT8 tramvají a koupit 40 nových nízkopodlažních a klimatizovaných vozů 45T.

Brno čelí nedostatku obousměrných tramvají, které se staly nedílnou součástí veřejné dopravy v městě. K řešení tohoto problému se vedení města rozhodlo udělit dopravnímu podniku povolení ke koupi dalších dvaceti vozidel. Toto rozhodnutí přichází v reakci na narůstající poptávku po obousměrných tramvajích, které jsou nezbytné pro hladký provoz veřejné dopravy v některých částech Brna.

Dopravní podnik aktuálně využívá tramvaje typu KT8, které pocházejí z 80. a 90. let minulého století. Avšak vzhledem k jejich stáří jsou tyto vozy často nespolehlivé a vyžadují velkou údržbu nebo dokonce výměnu. DP potřebuje modernizovat nejméně 10 starých vozů KT8 a koupit 40 nových, nízkopodlažních a klimatizovaných vozů 45T.

Prvních pět nových tramvají již jezdí po Brně a dalších patnáct vozů bylo objednáno loni. Díky souvisejícím schválením může dopravní podnik zakoupit dalších dvacet tramvají s cílem modernizace tramvajového parku a zajištění hladkého provozu.

Na nákup těchto vozidel byla v roce 2021 podepsána rámcová smlouva s výrobcem Škoda. Cena jednoho vozu se od té doby zvýšila z 60 milionů korun na 75 milionů korun z důvodu celkově rostoucích nákladů. Stačí si spočítat, že kvůli rostoucím cenám zaplatí Brno za 35 vozů více než půl miliardy korun.

U druhé půlky tramvají je financování složitější. Dopravní podnik počítá s vlastními zdroji, zisky za uplynulá období a možnými dotacemi z modernizačního fondu TRANSGov. Podle ministra životního prostředí a brněnského zastupitele Petra Hladíka z KDU-ČSL však není jisté, zda budou podmínky dotací odpovídat požadavkům dopravního podniku.

Pokud by nebylo možné čerpat dotace, řešením by mohlo být úvěrové financování. Jakákoli alternativa bude vyžadovat důkladné zvažování a kompromisy ze strany města i dopravního podniku, aby byly zajištěny moderní a spolehlivé tramvaje pro obyvatele Brna.



Související

Komentáře

Máte názor? Komentujte článek...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář